Fika

Hej mamma kom hem nyss och vi satte oss för att fika. Just nu regnar det ute och det är tråkigt, annars hade jag vart ute och hoppat, vart med min kanin.

En grej jag INTE kan fatta är att det är sommarlov asså jag kan inte ens tänka mig det. Det känns som  om jag började skolan för en månda sen, men tydligen var det nästan 1år sen :O
OMG OMG jag behöver lite sommar känsla för att fatta att det är sommar annars kommer jag tro att det är skola på måndag.

.


Dikt. En sommar med dig.

I sommargräset ligger jag,
med brunbrända ben och mina sandaler
Och känner solen gassa,
på lilla mig vid sommarstugan
Hur jag genom sugröret,
dricker hallonsaft och äter jordgubbar
I hagarna vill jag vara med dig,
bland blommor och bin

Ute till havs,
ligger vi och solar på en båt
Och känner vågorna längs vår resa,
genom skärgården en solig dag
När jag sömnig blir,
då tar jag mig en glass och lyssnar på fåglarna
Att bara vara med dig,
får mig att tänka på sommar med solen och bad

Med snäckor kring halsen,
och blomdoft i luften
Ska vi uti hagen vandra,
och äta tårta med smultron
I gräset ska vi springa oss varma,
och spela fotboll hela dagarna





 



I LOVE SUMMER, I LOVE SUMMER, I LOVE SUMMER, I LOVE SUMMER

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0